1. Panoramica
AP senza filu (Puntu d'accessu senza filu), vale à dì, u puntu d'accessu wireless, hè adupratu cum'è un switch wireless di una rete wireless è hè u core di una rete wireless. U puntu d'accessu wireless hè u puntu d'accessu per i dispositivi wireless (cum'è l'urdinatori portatili, i terminali mobili, ecc.) per entre in a rete cablata. Hè principalmente adupratu in case, edifici è parchi à banda larga, è pò copre da decine di metri à centinaie di metri.
Un puntu d'accessu senza filu hè un nome cù una larga gamma di significati. Ùn include micca solu punti d'accessu senza filu simplici (AP senza filu), ma ancu un termine generale per i router senza filu (cumpresi i gateway senza filu, i ponti senza filu) è altri dispositivi.
Un puntu d'accessu wireless hè un'applicazione tipica di una rete lucale wireless. U puntu d'accessu wireless hè un ponte chì cunnetta a rete wireless è a rete cablata, è hè l'equipaggiu principale per stabilisce una rete lucale wireless (WLAN). Fornisce a funzione di accessu mutuale trà i dispositivi wireless è e LAN cablate. Cù l'aiutu di i punti d'accessu wireless, i dispositivi wireless in a cupertura di u signale di i punti d'accessu wireless ponu cumunicà trà di elli. Senza punti d'accessu wireless, hè basicamente impussibile di custruisce una vera WLAN chì pò accede à Internet. U puntu d'accessu wireless in a WLAN hè equivalente à u rolu di a stazione base di trasmissione in a rete di cumunicazione mobile.
In paragone cù l'architettura di a rete cablata, u puntu d'accessu wireless in a rete wireless hè equivalente à u hub in a rete cablata. Pò cunnette diversi dispositivi wireless. A carta di rete aduprata da u dispositivu wireless hè una carta di rete wireless, è u mezu di trasmissione hè l'aria (onda elettromagnetica). U puntu d'accessu wireless hè u puntu cintrale di un'unità wireless, è tutti i signali wireless in l'unità devenu passà per ellu per u scambiu.
2. Funzioni
2.1 Cunnette senza filu è cù filu
A funzione più cumuna di l'AP senza filu hè di cunnette a rete senza filu è a rete cablata, è furnisce a funzione di accessu mutuale trà u dispusitivu senza filu è a rete cablata. Cum'è mostratu in a Figura 2.1-1.
L'AP senza filu cunnetta a rete cablata è i dispositivi senza filu
2.2 WDS
WDS (Wireless Distribution System), vale à dì, sistema di distribuzione di hotspot wireless, hè una funzione speciale in AP wireless è router wireless. Hè una funzione assai pratica per realizà a cumunicazione trà dui dispositivi wireless. Per esempiu, ci sò trè vicini, è ogni famiglia hà un router wireless o AP wireless chì supporta WDS, in modu chì u signale wireless pò esse cupertu da e trè famiglie à u listessu tempu, rendendu a cumunicazione mutuale più conveniente. Tuttavia, si deve nutà chì i dispositivi WDS supportati da u router wireless sò limitati (in generale 4-8 dispositivi ponu esse supportati), è i dispositivi WDS di diverse marche ponu ancu fiascà di cunnette si.
2.3 Funzioni di l'AP senza filu
2.3.1 Relè
Una funzione impurtante di l'AP wireless hè u relè. U cusì chjamatu relè hè di amplificà u signale wireless una volta trà dui punti wireless, in modu chì u dispositivu wireless remotu possi riceve un signale wireless più forte. Per esempiu, un AP hè piazzatu à u puntu a, è ci hè un dispositivu wireless à u puntu c. Ci hè una distanza di 120 metri trà u puntu a è u puntu c. A trasmissione di u signale wireless da u puntu a à u puntu c hè stata assai indebulita, dunque pò esse à 60 metri di distanza. Piazzate un AP wireless cum'è relè à u puntu b, in modu chì u signale wireless à u puntu c possi esse efficacemente miglioratu, assicurendu cusì a velocità di trasmissione è a stabilità di u signale wireless.
2.3.2 Ponte
Una funzione impurtante di l'AP wireless hè u bridging. U bridging hè di cunnette dui punti finali di l'AP wireless per realizà a trasmissione di dati trà dui AP wireless. In certi scenarii, sè vo vulete cunnette duie LAN cablate, pudete sceglie di fà un bridging attraversu un AP wireless. Per esempiu, à u puntu a ci hè una LAN cablata cumposta da 15 urdinatori, è à u puntu b ci hè una LAN cablata cumposta da 25 urdinatori, ma a distanza trà i punti ab è ab hè assai luntana, superendu i 100 metri, dunque ùn hè micca adattatu per cunnette si per cable. In questu mumentu, pudete cunfigurà un AP wireless à u puntu a è à u puntu b rispettivamente, è attivà a funzione di bridging di l'AP wireless, in modu chì e LAN à i punti ab è ab possinu trasmette dati trà di elle.
2.3.3 Modu maestru-schiavu
Un'altra funzione di l'AP wireless hè a "modalità master-slave". L'AP wireless chì funziona in questa modalità serà cunsideratu cum'è un client wireless (cum'è una carta di rete wireless o un modulu wireless) da l'AP wireless master o da u router wireless. Hè cunveniente per a gestione di a rete di gestisce a sottorete è realizà una cunnessione puntu à multipuntu (u router wireless o l'AP wireless principale hè un puntu, è u client di l'AP wireless hè multipuntu). A funzione "modalità master-slave" hè spessu aduprata in i scenarii di cunnessione di LAN wireless è LAN cablata. Per esempiu, u puntu a hè una LAN cablata cumposta da 20 computer, è u puntu b hè una LAN wireless cumposta da 15 computer. U puntu b hè digià Ci hè un router wireless. Se u puntu a vole accede à u puntu b, pudete aghjunghje un AP wireless à u puntu a, cunnette l'AP wireless à u switch à u puntu a, è dopu attivà a "modalità master-slave" di l'AP wireless è a cunnessione wireless à u puntu b. U router hè cunnessu, è in questu mumentu tutti i computer à u puntu a ponu cunnette si à i computer à u puntu b.
3. Differenze trà l'AP senza filu è u router senza filu
3.1 Puntu d'accessu senza filu
Un puntu d'accessu wireless, vale à dì un puntu d'accessu wireless, hè simplicemente un switch wireless in una rete wireless. Hè un puntu d'accessu per l'utilizatori di terminali mobili per accede à una rete cablata. Hè principalmente utilizatu per a banda larga domestica è u sviluppu di rete interna di l'impresa. A distanza di copertura wireless hè da decine di metri à centinaie di metri, a tecnulugia principale hè a serie 802.11X. I punti d'accessu wireless generali anu ancu una modalità client di puntu d'accessu, ciò significa chì i ligami wireless ponu esse realizati trà i punti d'accessu, espandendu cusì a copertura di a rete wireless.
Siccomu u simplice AP wireless ùn hà micca a funzione di routing, hè equivalente à un switch wireless è furnisce solu una funzione di trasmissione di signali wireless. U so principiu di funziunamentu hè di riceve u signale di rete trasmessu da u paru intrecciatu, è dopu a compilazione da l'AP wireless, cunverte u signale elettricu in un signale radio è mandallu per furmà a cupertura di a rete wireless.
3.2Router senza filu
L'AP wireless allargatu hè ciò chì chjamemu spessu un router wireless. Un router wireless, cum'è u so nome implica, hè un router cù una funzione di cupertura wireless, chì hè principalmente utilizatu per l'utilizatori per navigà in Internet è a cupertura wireless. In paragone cù l'AP wireless simplice, u router wireless pò realizà a spartera di cunnessione Internet in a rete wireless domestica attraversu a funzione di routing, è pò ancu realizà l'accessu spartutu wireless di ADSL è banda larga cumunitaria.
Vale a pena di menziunà chì i terminali wireless è cablati ponu esse assignati à una sotturete per mezu di un router wireless, in modu chì diversi dispositivi in a sotturete possinu scambià dati cunvenientemente.
3.3 Riassuntu
In un breve riassuntu, u simplice AP wireless hè equivalente à un switch wireless; u router wireless (AP wireless estesu) hè equivalente à "funzione AP wireless + router". In termini di scenarii d'usu, se a casa hè digià cunnessa à Internet è vole solu furnisce un accessu wireless, allora sceglie un AP wireless hè abbastanza; ma se a casa ùn hè ancu cunnessa à Internet, avemu bisognu di cunnette à a funzione d'accessu wireless à Internet, allora avete bisognu di sceglie un router wireless in questu mumentu.
Inoltre, da u puntu di vista di l'aspettu, i dui sò basicamente simili in lunghezza, è ùn hè micca faciule di distingueli. Tuttavia, sè fighjate attentamente, pudete ancu vede a differenza trà i dui: vale à dì, e so interfacce sò diverse. (Tipu simplice) Un AP wireless hà di solitu una porta di rete RJ45 cablata, una porta di alimentazione, una porta di cunfigurazione (porta USB o cunfigurazione attraversu l'interfaccia WEB) è menu luci indicatrici; mentre chì un router wireless hà quattru porte di rete cablate in più, eccettu Una porta WAN hè aduprata per cunnette si à l'equipaggiu di rete di livellu superiore, è e quattru porte LAN ponu esse cablate per cunnette si à l'urdinatori in l'intranet, è ci sò più luci indicatrici.
Data di publicazione: 19 d'aprile 2023