A distanza di trasmissione di i moduli ottici hè limitata da una cumbinazione di fattori fisichi è ingegneristici, chì inseme determinanu a distanza massima annantu à a quale i signali ottici ponu esse trasmessi efficacemente attraversu a fibra ottica. Questu articulu spiega parechji di i fattori limitanti più cumuni.
Prima, utipu è qualità di a fonte di luce otticaghjucà un rollu decisivu. L'applicazioni à corta portata utilizanu tipicamente costi più bassiLED o laser VCSEL, mentre chì e trasmissioni à media è longa portata si basanu nantu à prestazioni più elevateLaser DFB o EMLA putenza di uscita, a larghezza spettrale è a stabilità di a lunghezza d'onda influenzanu direttamente a capacità di trasmissione.
Sicondu,attenuazione di a fibrahè unu di i fattori principali chì limitanu a distanza di trasmissione. Mentre i signali ottici si propaganu attraversu a fibra, si indebuliscenu gradualmente per via di l'assorbimentu di materiale, a diffusione di Rayleigh è e perdite di flessione. Per a fibra monomodale, l'attenuazione tipica hè di circa0,5 dB/km à 1310 nmè pò esse bassu cum'è0,2–0,3 dB/km à 1550 nmÀ u cuntrariu, a fibra multimodale presenta una attenuazione assai più alta di3–4 dB/km à 850 nm, hè per quessa chì i sistemi multimodali sò generalmente limitati à cumunicazioni di corta portata chì vanu da parechji centinaia di metri finu à circa 2 km.
In più,effetti di dispersionerestringe significativamente a distanza di trasmissione di signali ottici à alta velocità. A dispersione - cumprese a dispersione di materiale è a dispersione di guida d'onda - face chì l'impulsi ottici si allarghinu durante a trasmissione, purtendu à interferenze intersimboliche. Questu effettu diventa particularmente severu à velocità di dati di10 Gbps è piùPer mitigà a dispersione, i sistemi à longa distanza utilizanu spessufibra di compensazione di dispersione (DCF)o adupràlaser à larghezza di linea stretta cumminati cù furmati di modulazione avanzati.
À u listessu tempu, ulunghezza d'onda operativadi u modulu otticu hè strettamente ligatu à a distanza di trasmissione. UBanda di 850 nmhè principalmente adupratu per a trasmissione à corta portata nantu à fibra multimodale. Ubanda di 1310 nm, currispundente à a finestra à dispersione zero di a fibra monomodale, hè adatta per applicazioni à media distanza di10–40 kmUbanda di 1550 nmoffre l'attenuazione più bassa è hè cumpatibile cùamplificatori di fibra dopati cù erbium (EDFA), rendendulu largamente adupratu per scenarii di trasmissione à longa è ultra-longa distanza oltre40 chilometri, cum'è80 km o ancu 120 kmligami.
A velocità di trasmissione stessa impone ancu una restrizione inversa à a distanza. E velocità di dati più elevate richiedenu rapporti segnale-rumore più stretti à u ricevitore, ciò chì risulta in una sensibilità ridotta di u ricevitore è una portata massima più corta. Per esempiu, un modulu otticu chì supporta40 km à 1 Gbpspò esse limitatu àmenu di 10 km à 100 Gbps.
Inoltre,fattori ambientali—cum'è e fluttuazioni di temperatura, a curvatura eccessiva di e fibre, a contaminazione di i connettori è l'invecchiamentu di i cumpunenti— ponu introduce perdite o riflessioni supplementari, riducendu ulteriormente a distanza di trasmissione effettiva. Vale ancu a pena nutà chì a cumunicazione in fibra ottica ùn hè micca sempre "più corta, megliu". Ci hè spessu unrequisitu minimu di distanza di trasmissione(per esempiu, i moduli monomodali necessitanu tipicamente ≥2 metri) per impedisce una riflessione ottica eccessiva, chì pò destabilizzà a fonte laser.
Data di publicazione: 29 di ghjennaghju di u 2026
